Een belangrijke strategie om de betrokkenheid van werknemers te vergroten en teams te verenigen is hen te betrekken bij het merk van het bedrijf. Het nemen van maatregelen om van uw medewerkers merkambassadeurs te maken heeft een groot effect op het behouden van medewerkers en merkwaarde. Medewerkers worden door klanten gezien als een geloofwaardige bron van informatie. Daarom voegen ze authenticiteit aan het merk toe en helpen ze om emotionele connecties op te bouwen met de mensen die ermee omgaan.
Het merk moet een intrinsiek onderdeel zijn van een bedrijfscultuur en waardenverklaring. Werknemers moeten het merk begrijpen en weten hoe ze effectief en nauwkeurig kunnen communiceren en ernaar kunnen handelen. Dit vereist training van medewerkers over de merkstrategie van een bedrijf en tot op zekere hoogte de mogelijkheid voor alle medewerkers om een handje te helpen bij de ontwikkeling ervan. Dit vraagt om vertrouwen, samenwerking en collaboratie tussen afdelingen.
Leiders zijn van groot belang voor de ontwikkeling van medewerkers tot merkambassadeurs. Net als de bedrijfscultuur moeten leiders consequent en ondubbelzinnig het merk beleven en uitdragen. Merkgerichte leiderschap trainingsprogramma's zijn nuttig voor leiders bij het ontwikkelen van strategieën om merkdoelstellingen in hun team te ontwikkelen.
Er zijn verschillende Catalyst Global teambuilding programma's, personeelsdagen, leiderschapstrainingen en onboarding programma's die kunnen helpen bij het versterken van de betrokkenheid van werknemers en kennis opdoen met betrekking tot het merk en de merkstrategie.
Bekijk ook onderstaande selectie gerelateerde programma's.
Hulp nodig bij het maken van de keuze? Zoek je iets anders?
Van ‘uitje voor de lol’ naar strategisch instrument Dit whitepaper laat zien hoe je met behulp van het Catalyst Team Building Model teambuildingactiviteit als strategisch hulpmiddel kunt gebruiken.