Door als groep te geven kan de impact groter zijn dan als je dat alleen doet. Lange termijn contacten kunnen tot stand worden gebracht met ontvangende organisaties. Geven is zowel een krachtige emotie voor de persoon die geeft als voor de ontvanger. Uit onderzoek blijkt dat mensen zowel emotioneel als fysiek baat hebben bij geven en vrijwilligerswerk. Sociale verbondenheid helpt om genereus gedrag om te zetten in positieve gevoelens voor de gever. Geven als groep in plaats van als individu leidt tot het grootste geluk bij de gever. Verhoogde medewerkerstevredenheid heeft direct te maken met betrokkenheid en effectief werken. Veel mensen die hebben deelgenomen aan dergelijke programma's sluiten zich aan bij een geefcirkel of ontwikkelen een gewoonte om meer te geven nadat ze de positieve effecten van geven persoonlijk hebben ervaren.
Wanneer medewerkers deelnemen aan een georganiseerd geeftraject ontstaat er meestal een proces van leren en betrokkenheid als groep. Uit onderzoek blijkt dat goed gestructureerde donatie- en vrijwilligersprogramma's het bedrijfsleven rendement kunnen opleveren door de opleidings- en ontwikkelingskosten te verlagen.
Catalyst organiseert verschillende effectieve teambuilding activiteiten met als extra dimensie het collectieve geven. Onze connectie met het sociale netwerk B1G1 geeft u de mogelijkheid om te kiezen uit een scala aan projecten. Ook kan het selecteren van een lokale liefdadigheidsinstelling of maatschappelijke organisatie en het betrekken van medewerkers bij de besluitvorming daarover bijdragen aan de betrokkenheid bij het project.
Bekijk ook onderstaande selectie gerelateerde programma's.
Hulp nodig bij het maken van de keuze? Zoek je iets anders?
Van ‘uitje voor de lol’ naar strategisch instrument Dit whitepaper laat zien hoe je met behulp van het Catalyst Team Building Model teambuildingactiviteit als strategisch hulpmiddel kunt gebruiken.