Competitief spel in de handel in koffie
In Bean Around the World nemen teams de rol van koffiehandelaar op zich in de keten van producent tot verkooppunt en uiteindelijk tot aan de altijd wispelturige consument. Teams verdienen geld door koffie te kopen bij de leveranciers, handel te drijven met de andere syndicaten en vervolgens koffiemengsels met winst te verkopen aan de klant.
Van Kenia tot het Caribisch gebied en van Brazilië tot Borneo. Om te slagen in de koffie-industrie is een uitstekende marktkennis en fantastische service nodig, gecombineerd met het vermogen om snel te reageren op steeds veranderende consumententrends en smaken. Teams kopen en verkopen om hun rendement te maximaliseren, waarbij ze beide kanten van de medaille ervaren. Het spel wordt gespeeld over een periode van 3 jaar met als winnaars het syndicaat dat aan het einde van het derde jaar het meeste geld heeft verdiend.
Bean Around the World is een competitief teamspel dat zich richt op zaken als succes op korte termijn versus strategie op lange termijn, risicomanagement en win-win onderhandelingen. Dit ervaringsgerichte bedrijfsspel is zorgvuldig geconstrueerd om de silo mentaliteit te doorbreken en de samenwerking tussen teams die werken aan een gemeenschappelijk doel te verzekeren.
Deelnemers ervaren veranderende marktkrachten, bouwen toeleveringsketens en ontwikkelen begrip voor de eisen van de klant. Het benadrukt het belang van informatieverzameling, adaptief gedrag en het begrijpen van markten en de waarde van goederen.
Het idee was dat onze mensen even zouden stoppen met werken, zich zouden richten op de behoeften en dynamiek van het team en de tools zouden aanscherpen die hen zouden helpen slimmer en beter samen te werken. Bean Around the World heeft dit doel echt bereikt op een leuke, boeiende manier.